Dagens. / mitt 2008

Dagens humör: trött men glad.
Dagens vill ha: pojkvän och en nice bränna.
Dagens beroende: kläder :D
Dagens frisyr: uppsatt med luggen ute.
Dagens outfit: jenas och vitt linne,
Dagens sämsta: att jag inte hade pengar till lunch när jag och hedda var på stan.
Dagens pärla: Heedda :D
Dagens äckeljävel: en äcklig kines på tåget hem från hedda.
Dagens planer: soova hos syster
Dagens läckerbit: cheas burgaren på donken (a)

_______________________________________________________________________________________________





jag kan inte fatta att år 2008 snart är över. året har gått så sjukt fort. det känns som om det var igår jag var hemma hos klara och firade nyår.  Jag är ganska nöjd med året men tycker att det alltid kunde varit bättre.
Mycket jag önskade att jag inte gjort och mycket jag önskar att jag faktist gjort. Men trots mina misstag och trots att året ibland har varit ett rent helvette så tror jag att det var fler höjd punkter än dåliga saker. jag hade min fjortis period med jossan, då vi bara bryde oss om utséendet, vi skolkade och var allmänt bitchiga, tuperade håret och tyckte att killar och smink var betydligt mycket viktigare än skolan och dom äkta vännerna. vi gick på galaxen och  tyckte vi var jätte balla. var ute och skrek på kvällarna och flirtade hej villt med allt som rörde på sig. så småning om började våran klass störa sig på oss. vi förstod inte varför utan började kaxa emot. det var först i april jag insåg hur otroligt mkt vi hade gjort bort oss, hur otroligt pinsamt jag hade bettett mig. jag insåg att mitt puder jag andvände fick mig att se ut som en pumpa. push up BH-arna jag hade fick mig att se tjockare ut.  håret blev bara äckligt och förstört av tuperingen och all hår spray, och alla gånger jag blekte håret för att få det där fjortis bruna håret. idag skäms jag otorligt, men på samma gång var det nog då jag måde som bäst, hade roligast, trots att jag såg ut som ett freak. så var det otroligt roligt.
Min prestation under det här året är jag ytterst nöjd med. Att jag kämpade så hårt för att komma in på Kulturamas msuikal linje och faktist klarade det,. men sen tackade nej. och började i 7mb istället.
Jag har gett många människor en ny chans och faktist inte ångrat det. men vissa personer har jag haft tillit till utan framgång, jag har litat alldedes för mycket på folk jag inte borde lita på och lät dom trampa på mig utan anledning.
Men i Maj kom ängeln i mitt liv och räddade mig. Matilda Widlund. Det var då jag insåg att jag inte behöver ta allas skit dom ger mig, utan hon lärde mig att säga ifrån villket jag gjorde. och mitt liv tog en total vänding.
I april blev jag och andreas vänner igen. Jag trode aldrig att jag skulle vara så glad som den dagen.under hela våren hade vi en kontakt med varandra som var helt otrolig. vi pratade om allting och det kändes jätte bra. samma sak fortsatte under hösten, men då på ett negativt sett, vi fick för mycket kontakt och började på så vis bråka. jag slutade umgås med mina tjej kompisar utan stannade ist. hemma och pratade med andreas. och när jag väl var ute smsade jag med honom hela tiden. på så sätt förlorade jag en av mina närmsta vänner. Matilda Jern. vi började bråka och jag tyckte inte att ngn kunde vara så egoistisk som hon var då. men idag vet jag att hon hade helt rätt. jag gjorde fel. det var jag som hade drunknat i mitt eget ego.
sakta men säkert närmade sig min systers bröllop. familjens höjdpunkt på året.tillsammans letade vi klänningar och titade på frisyrer och allt som behövdes. och en dag var bröllopet där. aldrig hade jag varit stoltare över min syster , och jag som slutat tro på kärleken började då tro på kärleken igen. min syster var den finaste jag sett tyckte jag, jag kände mej som en 5 åring som satt och lekte med sin favorit barbie, hur man önskade att man såg ut precis som den.
så kände jag för min syster. varje sekund av den dagen var hon värd. den otroligt lyckade festen,  som var hennes var hon värd. alla prestenter och alla grattis hon och hennes man fick, domvar hon värd. för ingen starkare finns än min syster.så jag har insett många bra och dåliga saker det här året. jag har förändrats mycket från att vara fjortis till att knappt bry mej om mitt utséende. när jag nästa år skriver den här texten, ser jag antagligen helt anorlunda ut och har en annan syn på livet och det året som precis paserat. men det tar vi då.
Gott nytt år / Miriam furumo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0